wtorek, 6 czerwca 2017

Wspaniały świat Concept Art i Digital Painting

Digital Painting i Concept art - przyszłość rysunku ?



digital painting, concept art, game design, creativity, nauka rysunku
                Te dwa działy rozwinęły się dość przypadkowo. Jeszcze kilkanaście lat temu nie istniały w naszej pracowni. Sięgnijmy do roku 2003. W tamtym czasie na naszym kursie rysunku pojawiły się dwie dziewczyny, Monika Zawistowska i Magda Kusowska. Obie wybierały się na architekturę. Obie z powodzeniem zdały egzamin na WAPW. Dokładnie dwanaście lat później postanowiłem zadać im pytanie jakie są ich losy, co robią w życiu. Impulsem do tego było była pewna historia która wydarzyła się w 2015 roku.

                Oglądałem wtedy film „Królewna Śnieżka i łowca”. Urzekły mnie scenerie i postanowiłem wyczytać z napisów końcowych gdzie były robione zdjęcia. Przy okazji czytałem kto był odpowiedzialny za co. Nie wiem po co to robię ale szukam polsko brzmiących nazwisk. Kiedy napisy doszły do Concept Artists zauważyłem jedno – Magdalena Kusowska. Raczej nie miałem wątpliwości – to musiała być „ta” Magdalena Kusowska ponieważ imię było pisane po polsku. Usiadłem do komputera i na Fb zadałem pytanie – Magda czy to Ty ?. Nie minęło więcej niż 10 minut. – Tak, to ja. Od słowa do słowa doszliśmy do porozumienia iż powinniśmy się spotkać. Dłuższą historię napiszę innym razem. Teraz tylko podam że na pytanie nad czym pracujesz aktualnie , Magda odpowiedziała – Właśnie kończę Gwiezdne Wojny VII – Przebudzenie Mocy. No wyżej to się chyba nie da.

                Tu należy dodać że zarówno Magda jak i Monika skończyły architekturę. Te studia dały im bardzo dużo. Logika obiektów, poprawność historyczna, sensowność przestrzeni wszystko to uzyskały właśnie po architekturze. Słówko o Monice na naszym kursie była najlepsza. Do tej pory mam listę gdzie jest na pierwszym miejscu rankingu. A czym się teraz wsławiła? – Wystarczy wziąć okładkę gry „Wiedźmin – Dziki Gon” – i jest tam wymieniona jako autorka. Trzeba przyznać że i Monika i Magda pracowały przy najważniejszych światowych produkcjach. Da się ? – da się !

                Dynamicznie rozwijający się rynek Digital Painting i Concept Art również w DOMINie sprowokował zajęcia w tym kierunku. W roku 2010 wraz z innym świetnym Concept Artystą – Michałem Sztuką założyliśmy coś co się nazywało – Dominowo Digitalowo. Zajęcia cieszyły się dużą popularnością. Do tego stopnia że już cztery lata później padł pomysł stworzenia oddzielnej jednostki. Ja piszący ten tekst – Wojciech Domińczak – nie miałem tyle czasu żeby skutecznie tym zarządzać. Powstało Creativity. Wyszukałem domenę  - creativity.pl – i wszystko ruszyło. W międzyczasie doszło do zmiany u sterów. Michał zakochał się w tatuażu a stery Creativity oddał Martynie Bylince, która w tej chwili je rozwija i robi to na tyle dobrze że oferta kursów twórczych jest tam imponująca. O samym Creativity będzie oddzielny artykuł :)
                Zaraz potem , jak grzyby po deszczu, ruszyły zajęcia w innych miastach Polski : w Poznaniu, Gdańsku i  Krakowie. Jeżeli czytasz tego bloga i chciałbyś w przyszłości tworzyć Concept Art to również w tych miastach masz szansę to robić.
  

Digital Painting w Gdańsku         


         Zaczniemy od Domin Gdańsk. Uczy tam wyjątkowy człowiek – Eryk Szczygieł. Jego wyjątkowość nie przejawia się tym, że ja tak sobie wymyśliłem. Wystarczy obejrzeć prace Eryka żeby się o tym przekonać :

digital painting, concept art, game design, creativity, nauka rysunku w Gdańsku

Kurs rysunku w Gdańsku prowadzi Marta.  Kolejna niesamowita osoba. Żeby się o tym przekonać trzeba ją poznać osobiście. Tego się nie da opisać. Marta wraz z Erykiem otworzyli zajęcia z „digitali” kilka lat temu. Ja obserwując z boku widzę jaki progres osiągnął Eryk dzięki zajęciom i wewnętrznej motywacji. Ukoronowaniem tego było otrzymanie tytułu najlepszej pracy na świecie – Daily Deviation- na największym portalu sztuce – Deviant art. 

              
digital painting, concept art, game design, creativity, nauka rysunku w poznaniu

Digital Painting w Poznaniu


  Przenieśmy się teraz do Poznania. Tam kursami rysunku na tablecie zawiaduje Ania Mantur. Mój pierwszy kontakt z tymi zajęciami tamże był dość przypadkowy. Przyjechałem odwiedzić szefa Domin Poznań – Łukasza Gacia. Kiedy kręciłem się po pracowni trafiłem na zajęcia u Ani. Zrobiły na mnie wrażenie. Sprawność z jaką autorka posługiwała się rysunkiem elektronicznym była zdumiewająca. Na Sali grupa zaangażowanych osób z zapałem tworzyła swoje dzieła. Nie o to chodzi żeby tylko pokazać jak coś robić ale żeby też zarażać pasją. I ja to widziałem.



               

 

 

 

 

digital painting, concept art, game design, creativity, nauka rysunku

Digital Painting w Krakowie

 
 No i na koniec najmłodsze kursy Digitali ze wszystkich Dominów – Kraków. Zajęcia z Concept art w Krakowie prowadzi Agnieszka Antosiewicz. O jej kunszcie może świadczyć załączony obrazek. To już jest świetne miejsce do nauki rysunku cyfrowego. Miałem okazję zamienić parę słów a Agnieszką. Dawno nie widziałem tak zmotywowanej osoby. A to wróży że daleko zajdzie. Cieszę się że jest z nami w zespole i rozwijając siebie pcha do przodu również początkujących. Robi to doskonale. Uważam że w przyszłości nauka rysunku w Krakowie wraz Concept Artem będzie liczącym się miejscem na mapie Polski.





                Podsumowując – dzieje się ! Rozwijamy Concept Art. Na terenie Polski. A jaki przyświeca nam cel ? Stworzyć akademię Concept Artu do której będą przyjeżdżać ludzie z całego świata. A logo Creativity pojawi się zaraz po czołówka największych producentów filmowych. Tak jak teraz po logo Disneya pojawia się Pixar. Najważniejsze że mamy takie możliwości. Jeżeli chcesz być w naszym zespole który tego dokona – dołącz do nas !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz